Visions of Ecstasy
Visions of Ecstasy depicts the erotic imaginings of the 16th Century Carmelite nun St. Teresa who, surrounded by candles and crosses, fantasizes about making love to a crucified Christ.
Banned in the UK for blasphemy, Nigel Wingrove’s experimental short eroticizes religious iconography with a breathless sensuality. Dipped in luscious colors, scenes of sinful passions rise to fever pitch, as the score by Steven Severin of Siouxsie and the Banshees lulls us into a woozy dream state.