An absolute dada movie composed of a series of zany, disconnected scenes. Amongst other scenes we witness a chess match between Marcel Duchamp and Man Ray, a dizzying roller coaster sequence and a hearse pulled by a camel.
Between the acts of a Dadaist ballet René Clair premiered Entr’acte: a short film chopped-and-screwed, abstractly and alternately slowed-down and sped-up. Sterling “cinéma pur,” avant-garde experimentation in the vein of Man Ray and Marcel Duchamp, both of whom cameo here.