Tenebrae
American author Peter Neal visits Italy to promote his newest novel. However, a razor-wielding killer is on the loose, taunting Neal and murdering people in a gruesome fashion, just like the character in Neal’s novel. As the killings spiral out of control, Neal investigates the crimes on his own.
Dripping in Dario Argento’s trademark visual flair, Tenebrae also sees the master in giddily self-referential form: both commenting on his own films and the conventions of giallo. In thrilling and audacious style, Argento explores the impact of violent entertainment, voyeurism, and sexual deviancy.